Blog de César Salgado

Os papeis terman do que lles poñen, e internet nin che conto…

F. Couperin: Les baricades mistérieuses

Hoxe traio dúas interpretacións dunha peza para cravo de François Couperin (1668 – 1733): Les baricades mistérieuses (pode verse escrito tamén doutras formas, como Les barricades mystérieuses). Esta peza está entre as miñas preferidas, pero se a coñecín foi porque, moito antes, xa era unha das pezas preferidas de Marta, a miña muller.

A primeira interpretación de hoxe é dun estadounidense que se fai chamar EmdrGreg e toca nun piano eléctrico que imita o son do cravo:

A segunda é dun guitarrista que vive na Bretaña e que se fai chamar glaoud:

P. S. (1 – I – 2009). Neste, a pesar da crise, solsticio consumista, comprei un disco titulado “Les Baricades Mistérieuses” (Brilliant Classics). A gravación consta de pezas barrocas interpretadas co laúde por Miguel Serdoura. Nas notas do programa, escritas por Jean-Marie Monod, aparece unha explicación do título (algo así como que as pestanas son as barricadas que protexen os misterios da alma feminina):

[…] le titre désigne, peut-être, dans le langage précieux, “le battement des cils d’une femme” – les cils, ces “baricades” qui protègent les mystères de l’âme […]

P. S. (23 – XII – 2009). Miguel Serdoura, de quen falei máis arriba, asina agora co seu apelido materno, Miguel Yisrael

4 Xuño 2007 - Posted by | François Couperin, Keyboard music, Lute, Music

4 Comentarios »

  1. Hola (escribo en español, espero que lo entiendas). La mejor versión que escuche de esta versión es la de Alexandre Tharaud en su disco Tic toc choc (Harmonia mundi). Es una de las cosas más lindas que escuché en mi vida. La estoy escuchando en este momento, desde hace media hora, en repeat, o sea que ya van como treinta veces seguidas que la escucho, y cada vez me emociona más que la anterior.

    Un abrazo.

    Eugenio

    Comentario por Eugenio | 24 Outubro 2007

  2. Por supuesto, entiendo el español y entiendo que escuches treinta veces seguidas la misma pieza. Un día llegué a escuchar una más de cincuenta veces seguidas (el reproductor las contaba, no yo). Gracias a Dios, no era Metallica ni fue en Guantánamo. Quiero decir que fue por mi voluntad… :-)

    Harmonia Mundi tiene en su catálogo grandísimos discos, alguno de los cuales escuché a diario durante años. Gracias por la referencia…

    Comentario por César Salgado | 24 Outubro 2007

  3. Hola. Descubrí esta canción leyendo un libro que se llama Imprimatur que es de Monaldi and Sorti. Y habla de que estaba escondido el antídoto contra la peste en esta canción, que la tocaba especialmente bien Robert de Visée. Es una novela, no sé si será verídica o ficticia con personajes reales, pero está muy bien. Se le atribuye a Francesco Corbetta y la transcribió para clavicémbalo Couperin. La verdad es que es preciosa. Me gustaría encontrar la partitura en sistema numerico, pero no la encuentro por ninguna parte. Un abrazo.

    Comentario por torralba | 24 Decembro 2007

  4. bueno pues yo, lo mismo que torralba, tambien he descubierto esta melodía a traves de la novela Imprimatur. Una prueba mas de que la lectura nos lleva por caminos de cultura y saber, sin darnos cuenta. Intentaré conocerte Cesar a través de tu blog

    Comentario por eduardo | 6 Xullo 2008


Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s