Blog de César Salgado

Os papeis terman do que lles poñen, e internet nin che conto…

Messiah (Handel): “Comfort ye, my people” e “Every valley shall be exalted” (Paul Elliott, tenor)

Desagradecidos somos por natureza. Máis dun ano coa bitácora e nin citara a George Frideric Handel (1685 – 1759). O último coro da segunda parte do oratorio Messiah (“Hallelujah…”) é quizá o fragmento máis coñecido da súa extensa obra.

Pero hoxe vou poñer un vídeo con outros fragmentos do Messiah, para min preciosos: o recitativo “Comfort ye, my people” e a aria “Every valley shall be exalted”, na interpretación do tenor Paul Elliott e co acompañamento da Academy of Ancient Music, dirixidos por Christopher Hogwood.

Outro misterio que desconcerta a aviadores e a algún principiño: ¿por que somos tantos os que preferimos, por riba de calquera outra, estas interpretacións de Hogwood, Elliott, Emma Kirkby e compañía?

O texto é bíblico, do principio do “Deuteroisaías” (libro do profeta Isaías 40, 1 – 4):

“Comfort ye”

Comfort ye! Comfort ye, my people!
Saith your God.
Speak ye comfortably to Jerusalem,
and cry unto her that her warfare is accomplished,
that her iniquity is pardoned.
The voice of him that crieth in the wilderness,
Prepare ye the way of the Lord,
make straight in the desert a highway for our God.

“Every valley shall be exalted”

Every valley shall be exalted,
and every mountain and hill made low,
the crooked straight,
and the rough places plain.

Graciñas ó canal en YouTube de MahaKrisna e a José Ramón Tapia Merino, por indicarme o camiño no seu blog “Audición y apreciación musical”.

Thank you all for sharing culture!

29 Xaneiro 2008 - Posted by | Handel, Music, Oratorio, Vocal music

2 Comentarios »

  1. Es difícil creer que una obra musical de más de tres horas de duración que arranca con un recitativo y un aria así pueda mantener el mismo nivel sin decaer ni un momento. Una de las experiencias más gratificantes que he vivido como profesora fue precisamente con esta obra musical. Tuve la ocasión (y la osadía) de llevar un grupo de alumnos a escucharla en directo. Eran alumnos con poco bagaje musical, y creí que no iban a aguantar todo el oratorio de un tirón. Además, al terminar el primer acto recibí la noticia de que no iban a poder recogerlos para volverlos a llevar a su residencia (estaban internos en una residencia de recuperación de minusválidos físicos bastante alejada del lugar del concierto) por lo que, si se quedaban, iban a tener que pagarse el taxi de vuelta… cuál fue mi sorpresa cuando me dijeron que no les importaba, pero que ellos no se lo perdían. Aplaudieron a rabiar, y se fueron felices. Y yo, más. La versión de Hogwood es maravillosa, no me canso de escucharla.

    Comentario por Marian | 29 Xaneiro 2008

  2. Sí que debió de ser gratificante la experiencia que comentas. Casi todo el mundo pone palos en la rueda de la educación, y cuando menos te lo esperas los chavales te demuestran que merecían la pena el esfuerzo y el atrevimiento (Fortuna audaces iuvat).

    En cuanto al Mesías de Hogwood, supongo que tendrá detractores por muchos motivos. A mí me parece que la coherencia artística del conjunto de la interpretación es por sí misma un valor.

    Por supuesto que si los buscamos encontraremos “defectos” o peculiaridades técnicas, pero el corazón tiene razones que la razón no entiende. En música antigua, suelo preferir las interpretaciones hechas desde la modestia (humildad, ausencia de vanidad), incluso aunque los músicos fallen notas o sean aficionados. Hay interpretaciones técnicamente “perfectas” que no me transmiten nada.

    Hogwood conjuga la modestia y la técnica, poniendo esta al servicio de aquella. No intenta deslumbrarnos con su sonido, sino dejar que la música hable por sí misma, se manifieste y nos ilumine a través de él.

    Comentario por César Salgado | 30 Xaneiro 2008


Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s