Blog de César Salgado

Os papeis terman do que lles poñen, e internet nin che conto…

Preocupante tendencia privatizadora na actual Consellería de Educación

Dúas noticias que aparecen hoxe na prensa local coruñesa indican unha preocupante tendencia privatizadora na actual Consellería de Educación. A educación como servizo público está a ser atacada por quen debía defendela, especialmente nestes tempos de crise…

“La plantilla del Santiago Apóstolo protesta contra su privatización” (La Opinión, 18 – V – 2010)

El complejo de educación especial realiza hoy una jornada de huelga y los trabajadores han convocado una manifestación.

Redacción. A Coruña.

Los trabajadores del Centro de Asistencia e Educación Especial Santiago Apóstolo [grupo en Facebook] realizarán hoy una huelga en defensa de la continuidad del carácter público de este complejo. La plantilla llevará además a cabo una manifestación que partirá a las 10.00 horas de las instalaciones de As Xubias y concluirá ante la sede de la Xunta en el edificio administrativo de Monelos.

El comité de empresa de la Consellería de Traballo e Benestar, de la que depende este centro asistencial y educativo, recuerda que el Santiago Apóstolo presta servicio desde hace más de treinta años y que fue un centro pionero en el campo de la educación especial, por lo que cuenta con un personal “altamente cualificado”.

Los trabajadores exigen a la Xunta que clarifique el futuro del centro, ya que sospechan que Traballo pretende transferir su gestión a una empresa privada, lo que en su opinión sería perjudicial para la atención a los usuarios del complejo.

“El alcalde exige a la Xunta que explique el reparto de ordenadores a los colegios” (La Opinión, 18 – V – 2010)

El Gobierno local pide al autonómico que justifique por qué sólo un colegio público recibirá equipos informáticos el próximo curso frente a once concertados en el municipio coruñés.

José Manuel Gutiérrez. A Coruña.

La decisión de la Consellería de Educación de dotar de ordenadores el próximo curso a once colegios concertados y a uno público en el municipio coruñés animó ayer al alcalde, Javier Losada, a exigir a la Xunta que dé explicaciones sobre esta distribución. “Me parece un poco injusto que los colegios públicos tengan una disminución de recursos”, señaló el regidor, quien solicitó al Gobierno autonómico que justifique las razones por las que se estableció el reparto de los equipos informáticos que forman parte del Proxecto Abalar.

Losada admitió que esta iniciativa de la Xunta ha generado protestas entre la comunidad educativa y que la Federación de Asociaciones de Padres de Centros Públicos ha mostrado su disgusto. “Parece ser que hay una discriminación y yo espero que eso no sea así”, manifestó el alcalde, quien aseguró que el Gobierno local “hace todo lo contrario” en este terreno.

El aumento del gasto municipal en educación, la subvención a los comedores escolares y a los programas Luditarde y Madrugadores, la inversión en la cubrición de todos los patios de los colegios públicos y la renovación de todos los juegos infantiles de esos centros fueron algunas de las actuaciones destacadas por el alcalde dentro de la política educativa del Ayuntamiento.

“Creo que la educación pública debe ser puesta en valor y apoyada por los impuestos de todos los ciudadanos”, manifestó Losada, que añadió que en caso de que la Consellería de Educación haya decidido dar preferencia a los colegios públicos en la distribución de los ordenadores deberá contar con alguna razón sobre la que tendrá que aportar explicaciones. De acuerdo con los datos ofrecidos por la Asociación de Equipos Directivos de Centros Públicos de A Coruña [ver nota máis abaixo], sólo el colegio público Sal Lence recibirá el próximo curso los ordenadores del Proxecto Abalar, frente a otros once concertados del mismo municipio, lo que es considerado como una “grave discriminación”. La Agrupación Socialista Coruñesa calificó este reparto como “el favoritismo con la enseñanza privada frente a la pública”, mientras que la Xunta lo justificó con la explicación de que los centros educativos seleccionados en la ciudad son los que están mejor preparados para poner en marcha el proyecto informático.

“ABALAR a grande discriminación” (Asociación de Equipos Directivos da Provincia da Coruña, 17 – V – 2010)

A Asociación de Equipos Directivos da Provincia da Coruña denuncia a grave discriminación por parte da Consellería de Educación dos colexios públicos de educación infantil e primaria no proceso de selección de centros na primeira fase do Proxecto Abalar, de informatización dos centros de ensino dentro do plan Escuela 2.0. Nestas etapas educativa de infantil e primaria (as primeiras e fundamentais etapas do ensino) favorécese aos centros concertados dun xeito “descarado” nas tres áreas da provincia da Coruña: Ferrol, Santiago e A Coruña..

Así a Consellería de Educación favorece ao ensino privado fronte ao público. Mentres aos centros de ensino público lles recorta os gastos de funcionamento para o ano 2010 un 6% aos privados inclúeos de xeito masivo na primeira fase do proxecto ABALAR.

Houbo algúns centros, concretamente colexios públicos integrados, aos que lles dou unha dotación económica específica para instalar a infraestrutura necesaria para participar no proxecto ABALAR e que finalmente non foron incluídos nel. Ningún responsable da Consellería explicou cales foron os criterios seguidos para a selección dos centros participantes realizándose sen ningunha transparencia este proceso.

A relación de centros que se foi publicando na web da Consellería http://www.edu.xunta.es/web/taxonomy/term/242 demostra a clara aposta da Consellería polo ensino privado fronte ao público.

O proxecto ABALAR

Xesús Vázquez Abad: “ABALAR será un referente na implantación das TIC no sistema educativo”

Despois deste anuncio nos medios de comunicación do proxecto ABALAR a falta de información aos centros e a falta de transparencia foi a constante no proceso de selección. Agora atopamos o resultado e supoñemos que ese era o motivo polo que non se nos trasladaba a información.

O proxecto Abalar implicará a dotación dun ordenador para cada alumno. É paradóxico que sendo os centros concertados os que están mellor dotados que os públicos e o alumnado que acude a eles, dada a súa procedencia social, son os que están en mellor situación para ter portátiles, saían favorecidos na implantación deste proxecto. Choca totalmente cun dos plantexamentos “estrela” da Consellería de abandonar a gratuídade dos libros para todos pola gratuídade solidaria para os máis necesitados: os libros gratuitos para quen menos recursos teñen e os ordenadores para as familias de máis recursos.

Esta Asociación esixe que se rectifique e que se inclúan máis centros públicos de infantil e primaria (CEIPs) nesta primeira fase deste importante proxecto de cara a mellora da calidade do ensino. Debería haber máis CEIPs que centros privados para repectar a proporcionalidade destes na rede educativa.

Actualmente os CEIPs supoñen escasamente un 10% dos centros seleccionados.

De non ser así pedimos a inmediata dimisión dos responsables deste programa.

18 Maio 2010 - Posted by | Education, Galicia, Human Rights, Politics

Aínda non hai comentarios.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s