Eleccións andaluzas 2015: caciquismo e propaganda
Onte houbo eleccións ó Parlamento de Andalucía. Como hai moitas candidaturas, arbitrariamente fixen un corte no 0,2% dos electores. Uso os datos provisionais ofrecidos pola Junta de Andalucía co 99,95% escrutado. O número de electores é obviamente aproximado e obtíveno de sumar votantes e abstencións (4 017 912 + 2 266 104 = 6 284 016).
Candidaturas | Electores | Porcentaxe sobre votos válidos |
Porcentaxe sobre electores |
1. Abstencións | 2 266 104 | n.a. | 36,06% |
2. PSOE | 1 409 042 | 35,43% | 22,42% |
3. PP | 1 064 168 | 26,76% | 16,93% |
4. PODEMOS | 590 011 | 14,84% | 9,39% |
5. Cs | 368 988 | 9,28% | 5,87% |
6. IULV-CA | 273 927 | 6,89% | 4,36% |
7. UPyD | 76 653 | 1,93% | 1,22% |
8. PA | 60 707 | 1,53% | 0,97% |
9. Brancos | 54 807 | 1,38% | 0,87% |
10. Nulos | 40 939 | n.a. | 0,65% |
11. PACMA | 31 735 | 0,80% | 0,51% |
12. VOX | 18 017 | 0,45% | 0,29% |
… | … | … | … |
A miña lectura:
I. A abstención é a primeira forza política. Foi a opción do 36% dos electores fronte ós que optaron polo PSOE (22%), o PP (17%), PODEMOS (9%), etcétera.
II. Mantense o voto ligado ó bipartidismo tradicional dos caciques e das redes clientelares (PSOE e PP suman o 62% dos votos válidos). A xente sabe que as mafias son corruptas pero algunha esmola dan e hai medo a perdela.
III. Aparecen tres novas forzas políticas que deben a súa visibilidade, principalmente, á propaganda exercida polas cadeas de televisión e outros medios de comunicación de masas (PODEMOS, Cs e VOX). Os seus resultados son en boa medida proporcionais á exposición pública neses medios.
Aínda non hai comentarios.
Deixar un comentario